TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 22 Jun 2017

JANGAN MALAS UNTUK BERJUANG !!

Siapakah yg paling merasa nikmat bila berbuka puasa? Sudah tentu orang yg berpuasa. Orang yang tidak berpuasa, mereka tetap makan dan kadangkala nampak lebih lapar dari orang berpuasa, namun tiada rasai kenikmatan buat mereka.

Begitu juga dalam perjuangan politik ini. Apabila kita bekerja tanpa mengira penat lelah dan wang ringgit, saat paling bahagia, nikmat dan kepuasan adalah bila kita berjaya. Ada di antara kita yg tidak berjuang malah tidak ambil tahu pun tentang politik, apabila kita berjaya merampas satu2 negeri dari Umno/Bn, mereka juga menumpang kebahagian dan keselesaan hasil dari perjuangan orang lain. Adakah mereka ini merasa nikmat mengecapi hasil kejayaan dari orang yg telah banyak berkorban untuk mencapai kemenangan tersebut?

Maka, marilah kita sama2 turun berjuang untuk melakukan perubahan agar kita tidak malu nanti apabila dilihat menjadi penumpang di atas perjuangan orang lain.

17 ulasan:

  1. Terbaik pak din

    BalasPadam
  2. Diharap pak din tidak berjuang membela si penuduh yg pernah menuduh pemimpin pakdin sbg peliwat pula..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun M dah taubat Dan Minta maaf.

      Hadi kafirkan, baruakan, binatangkan orang bila nak mintak maaf? Dalam kubor besok baru nak mintak maaf ke?

      Padam
    2. Masa bila tu madey minta maaf? orang yang tidak berakal je yang percaya pada madey, kesian, kesian nasib korang.

      Padam
  3. Ini macam ada kena mengena dengan negeri penyu, apakah yang mereka telah buat semasa mendapat kejayaan menguasai negeri tersebut? Sekarang ini, mereka berdamping mesra pula dengan parti UMNO yang sama saja hapraknya dengan mereka termasuklah walaunta bernama Wan Rosli itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ataupun ianya kena mengena dgn negeri selangor? Kemenangan bersama tapi mengaku kemenangan diri sendiri..

      Padam
    2. Kelantan pun sama. Kemenangan bersama tapi pas mengaku kemenangan sendiri. Buktinya akan tiba pd pru14. Wan rosli boleh tengok nanti nik abduh dan nik amar gigit jari tengok mb bukan lagi puak lebaiton.

      Padam
    3. Tanpa pkr pun pas boleh menang di kelantan..
      tapi di selangor kalau tanpa pas memang hancur dah kerajaan negeri..mana taknya kalau nak harapkan pan ganti pas, nanti bila pan nak angkat sumpah jadi exco, sultan selangor tak boleh terima pulak kerana kita sama2 fahamkan?

      Padam
    4. Lancau la tanpa Pkr pas boleh menang di kelantan. Kalu zaman Nik Aziz bole la... Zaman Nik amar Nik bedoh ni jgn harap la

      Padam
    5. DAPigs memang suka sebut lancau pasal mereka cina....zaman ATGNA dulu kau undi cina DAPigs jugak kan?

      Padam
  4. rakyat kelantan tolonglah undi pas. hanya kelantan saja tempatnya puak lebai boley cari makan. demi sesuap nasi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org cina silalah undi PAN.. undi mana lagi yg nak diharapkan kalau bukan undi korang..

      Padam
    2. Yup. Jgn undi pas. Undi pan dan ph. Undi pas bermakna undi 1mdb.

      Padam
    3. Undi pan sama dgn undi dap.. apa masalahnya? Memang pan dan dap bersekongkol dlm satu pakatan so tak salah lah undi pan sama dgn undi dap!

      Padam
  5. Din, apa la kau ni Din samakan perjuangan politik dengan ibadah puasa, jauh bezanya Din.

    Umat Islam berpuasa kerana Allah SWT dan mengharapkan rahmat dariNYA bukan berpuasa kerana politik.

    Perjuangan politik tanpa meletakkan sempadan yang digariskan oleh Allah SWT itu sudah jauh terpesong manakan sama dengan ibadah puasa, salah tu Din.

    Perjuangan politik kalian tak lebih dari pengharapan pembebasan DSAI dari penjara dek kerana fitnah liwat dah difitnah oleh individu yang sama yang kalian perjuangkan, apa ni Din, betul ke ni?

    Lagi satu, perjuangan kalian juga adalah untuk memenangkan para kafirun dan munafikun untuk memimpin kalian nanti sedangkan ianya jelas dilarang oleh Allah SWT.

    Elok la kau perbanyakkan Dzikir dan Ishtigfar daripada menulis perkara yang merapu. Maaf yer Din.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul din. Jgn undi pas. Undi pas bermakna ko undi 1mdb din. Undi pas bermakna ko undi geng penyamun, din. Undi geng ph din. Jgn undi geng 1mdb, geng cincin permata dan geng wan rosli yg kerja kafirkan orang dgn menaiki velfire, Porsche, ranjer, Q7 dan tukun tiruan, din...

      Padam
    2. Undi pan sama dgn undi dap dan sama dgn undi pembela dakyah kristian evangelis! Maka berani ke org melayu nak undi pan?

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini