TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Isnin, 10 Julai 2017

ISU JOGET DI KELANTAN JADI ISU KERANA PUAK KAMU HANYA TAHU CARI SALAH DI NEGERI ORANG



Isu betina berjoget dikhalayak ramai di serambi mekah;

Jawapan mereka, itu bukan anjuran kerajaan negeri. Ertinya, kalau bukan anjuran kjaan negeri maka majlis yg dilarang dizaman Arwah Tok Guru Nik Aziz dulu boleh dibuatkah?

Jawapan mereka lagi, majlis joget tu tidak dibuat permohonan dan kjaan negeri tak keluarkan kelulusan atau permit. Ertinya, kalau tidak dibuat permohonan, maka majlis itu bebas dilakukan?



Jawapan mereka lagi, kerajaan negeri tidak tahu menahu tentang majlis joget tersebut. Maksudnya, di kampong tersebut tiada ketua kampong, tiada tok penghulu, tiada Imam, bilal atau AJK Masjid, tiada ahli majlis tempatan yg dilantik oleh kjaan negeri. Mungkin majlis tersebut di buat di tengah2 hutan belantara kot.

Jawapan mereka lagi, kjaan negeri akan dakwa mereka sepertimana Kajol dikir barat pernah didakwa. Ertinya, kjaan negeri sengaja biarkan joget itu berlangsung sehingga selesai untuk mendapatkan duit denda. Mana Nahi mungkar?





Jawapan mereka lagi, ohh..itu rumah orang kenduri, dia yang jemput penari2 tu.  Takkan nak kenduri pun kena mohon permit?  Kenapa salahkan kerajaan negeri?  Ada sesiapa pertikai soal kenduri?  Orang tanya isu joget dan hiburan di situ?  Tidakkah ianya melanggar undang2 kerajaan negeri?  Adakah undang2 itu tidak terpakai jika berselindung di sebalik majlis kenduri?  Apa akan jadi akan ada kenduri kahwin disertakan dengan judi laga ayam?

Jawapan mereka lagi, alahhh...kecuh kat Serambi mekah je. Negeri2 lain buat juga, kenapa tak kecuh? Ertinya, Serambi Mekah selepas era Arwah Tok Guru adalah sama dengan negeri2 lain.

Punyalah susah nak mengaku salah.  Lain kali jangan nampak nyamuk di seberang, gajah depan mata jenuh nak cover....

36 ulasan:

  1. Bidalan org2 tua.. ─║ayan org gila .. akhirnya kita jadi gila. Tanyalah byk2..jawapan yg ke 10 akan di sertakan hadis.. dan ayat quran.. 3 kali mati.. 3 kali hidup balik pak lebai takkan mengaku salah...akhir kata jgn layan org gila..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan bising la. Lebai2 tu dah ada no tiket keahlian masuk syorga. Buat apa pun boleh....

      Padam
  2. Islam kelantan hanya bila ada TGNA?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa salahnya lobai2 tu nak goyang ponggong layan dangdut sesekali. Kih kih kih

      Padam
  3. Hoi admin! Yang kau membebel ni telah membuat aku naik angin satu badan, tau!!! Biarkan acara bergencok dan menari joget tu toksah bising, kau jangan cakap banyak, nanti aku cilikan mulut kau baru padan muka. Sebab inilah masanya Wan Rosli biul tu nak bergembira sakan, itu pun tak boleh ke???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah tuan rumah yg anjurkan majlis tu dah pun mengaku salah dan memohon maaf.. maka dengan ini terhindarlah lagi satu fitnah yg cuba dipalitkan kpd kerajaan negeri oleh puak2 taksub kpd pemimpin kafir tu!

      Padam
    2. ya apa susah buat salah minta maaf bukan macam presiden kamu dah salah tak mengaku, dah ponteng tak nak mengaku

      Padam
    3. Lge buat salah beli banglo murah.. lge ponteng .. takde pulak kamu kecoh suruh dia mintak maaf..

      Sedangkan tak nampak lagi tghh buat salah kecualilah kalau yg dilakukan bila bersendirian kalau ada. . yg kamu tuduh ponteng tu sebenarnya tidak dpt hadir atas sebab2 tertentu seperti juga ahli2 parlimen dan adun2 lain di negara tercinta ini..

      Padam
    4. Oiii wan. Ni cerita pasal gelek dangdut,... dan rockers kat sekolah tahfiz la wan. Yg ko mamai gi konar kat lim guan eng kafir tu apa hal? Dah tak boleh jawab ke wan?

      MEMBANGUN BERSAMA CAI & DANGDUT

      Padam
    5. Kan aku melayan hujah ikan tu..apa yg tak boleh jawabnya? Letaklah nama atau gelaran bro baru senang kita fokus berhujah.. dugong ke; kalau setakat baling batu sembunyi tangan ni tak bijak bro..

      Padam
    6. Wan...agak2 sapa mb kelantan yg baru lepas pru14? Nik abduh ker amat yakob?

      Padam
  4. Sorry yer..

    Saya tetap/sgt suka jd bangang tau..

    Saya tetap jd makmum kpd Imam smayang yg suka meMAKI2 nyamuk anjing bewok dan babi

    Saya setia dan bangga jd makmum semayang kpd Imam belit PONTENG uturn khianat serta buat fitnah pilkuda merapu2 tuh..

    Saya betul2 bangang dan bahagia mnjd makmum semayang tunggangtunggit2 dibelakang Imam yg sdondon menCURI duit rkyat 90juta-1MDB hi hi!

    Sbb saya/ana bangang sgt nih laa, ana sgt yakin mnjd makmum kpd Imam FITNAH merapu Imam PONTENG, Imam uturn belit MAKI hamun dan Imam yg menCURI nih..ana tetap masuk syurga ha ha!

    Alangkah "bangang" nya ana kan!!?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang anta bangang kerana masih tertipu dgn tuduhan2 fitnah sebegitu..

      Padam
    2. Kat mana tipunya tu?
      Kat mana fitnahnya?

      Padam
    3. Jangan tertipu dgn cai serambi rockk.

      Hidup dangdut 3x

      Padam
    4. Aku dah jawab berulang kali sebenarnya tapi masih bebal tu lah.. boleh tak letak nama atau gelaran senang aku nak pastikan yg kamu ni pendatang baru ke atau penakut ke..

      Padam
    5. Wan...kenapa jemput awi, kenapa tak jemput ami search? Rock amy lagi power, wan

      Padam
  5. Kita ni sudah diperbodohkan oleh Mahathir dan Anwar, siapa yang salah siapa yang betul ni? Rakyat keliru?

    BalasPadam
  6. Din, apa pendirian kau Din? Anwar ke Mahathir?

    BalasPadam
  7. Nak tanya kat wan rosli ni.

    Rasanya masa zaman arwah TGNA dulu dah ada undang2 di klantan yg menghalang program berunsur maksiat atau yg bercampur gaul lelaki dgn wanita kan?

    Errrr sekarang undang2 tu dah dimansuhkan ke? Sejak bila tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau benar ada perlanggaran atau keingkaran memang terpaksa aku akuinya.. cuma diharap tidaklah berulang lagi.. terima kasih kerana prihatin.. kan bagus tu pendokong pas yg salah kita mengaku.. tak seperti pendokong pan.. Dr Zakir Naik kena maki dgn dap pun pan masih kata tak de salahnya..ntahlaaa

      Padam
    2. Zakir naik tu wahabi kan wan. Boleh ke kita sokong wahabi, wan?

      Padam
  8. Budak2 sekolah tahfiz tu yg jadi mangsa ahli politik. Ingatkan yg nak datang tu ustaz terkenal. Ropanya rockers rambut panjang.... kesian sangat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Surat terbuka palsu pun nak percaya sebab tu mudah kena tipu dgn dap dan tun m..

      Padam
    2. Senang je cakap surat palsu. Senang nak jawab ye?

      Padam
    3. Wan, syarikat aku nak cari hutan yg boleh tukar dgn karbon. Kawan ko nak join tak?

      Padam
  9. Kalau kesalahan dari segi islam itu dilakukan oleh para lebai, atau dinegeri yg diperintah lebai, kita tak boleh bising2 bagi nasihat. Nanti lebai marah....

    BalasPadam
  10. Wan Rosli....Emak bapak hantar anak masuk sekolah tahfiz untuk belajar tahfiz alquran. Bukan untuk sambut artis rock.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau setakat komen guna Tanpa Nama lebih baik kamu duduk bersama dgn dap yg maki Dr Zaki Naik..

      Padam
    2. Zakir naik tu wahabi la wan

      Padam
    3. Emak bapak hantar anak ke tahfiz utk belajar hafal quran. Bukan utk belajar jadi rockers la wan...

      Sapa jemput rockers tu wan?

      Padam
  11. puak pas bukan lagi bangan wahai tuan tapi dah sampai tahap CELAKA....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dap lagi lahanat.. barua dorang tambah lah lagi!

      Padam
    2. Oii wan...ko tau tak alamat sebenar syarikat yg jual karbon tu? Member aku nak derma hutan sejuta ekar ni

      Padam
    3. Kaki fitnah tu tak faham alamat berdaftar dengan alamat sekarang.. vangang betul..

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini